Το MDF και το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο

July 16, 1945: Two workmen stand in the interior of the hull of the Hughes Hercules seaplane which will have a cargo space equivalent to that of two railroad boxcars when it is completed at the Hughes Aircraft company plant in Culver City. The aircraft is now known as the Spruce Goose.

Το Medium Density Fireboard ( ινοσανίδα μέσης πυκνότητας ) είναι μια ινοσανίδα που αποτελείται από υπολείμματα υλοτομίας, κομμάτια και ίνες ξύλου που έχουν υποστεί μεγάλη, θερμαντική, πίεση και συγκολλητικές ουσίες ρητίνης.

Είναι υποκατάστατο του ξύλου και έγινε ιδιαίτερα γνωστό γιατί αντικατέστησε το μασίφ ξύλο.

Το H-4 Hercules

Στο απόγειο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τα γερμανικά υποβρύχια είχαν διακόψει κάθε μέσω τροφοδοσίας και ανεφοδιασμού της Ευρώπης από τους Σύμμαχους. Οι Σύμμαχοι έψαχναν τρόπους να βοηθήσουν την Ευρώπη με ένα ασφαλές και αξιόπιστο μέσω. Ένας Αμερικάνος βιομήχανος σκέφτηκε να σχεδιάσει ένα αεροπλάνο τεράστιου ( για την εποχή εκείνη ) μεγέθους ικανό να μεταφέρει 68.5 τόνους ( 750 στρατιώτες ή δύο άρματα 30 τόνων ).

Το πρόβλημα όμως εκείνης της περιόδου ήταν η έλλειψη σε αλουμίνιο. Έτσι λοιπόν έφτιαξαν το H-4 Hercules από ξύλο. Το H-4 Hercules ήταν-είναι το μεγαλύτερο ξύλινο αεροπλάνο που φτιάχτηκε ποτέ στη ιστορία με μήκος 66.6 μέτρα, πλάτος (άνοιγμα φτερών) 97.5 μέτρα και ύψος 24.1 μέτρα.

Το είδος ξύλου ήταν κατά κύριο λόγο MDF ινόπλακες καθώς θεωρείται πολύ ανθεκτικό και δεν επηρεάζεται από την υγρασία.